Cum a ajuns WhatsApp, aplicație gratuită, să se îmbogățească de pe urma ta: schimbarea pe care nu ți-ai dorit-o niciodată

de: Alexandru Puiu
21 10. 2021

WhatsApp este o companie Facebook care caută de mulți ani o posibilitate de a face bani de pe urma numărului record de utilizatori pe care îi găzduiește. Inevitabilul s-a produs, iar transformarea nu este una deloc discretă. Acum, WhatsApp a devenit magazin virtual.

În cazul în care nu-ți puteau pleca banii din buzunar suficient de ușor prin intermediul telefonului mobil, WhatsApp s-a gândit să faciliteze acest proces printr-o actualizare adusă uneia dintre cele mai populare aplicații de chat. De acum înainte, programul deținut de Facebook se va transforma într-un magazin online și o oportunitate de business semnificativă pentru compania americană. În teorie, acest update vine ca o veste bună și pentru micii întreprinzători, dar consecința finală constă în niște bani în plus în visteria lui Mark Zuckerberg.

WhatsApp, magazin online

Cea mai recentă tentativă de monetizare a WhatsApp constă în introducerea unui catalog pentru afaceri și un coș de cumpărături pentru utilizatori. Astfel, vei ajunge să faci cumpărături direct din conversație. Acum, opțiunea cu pricina este și mai bine finisată, odată cu introducerea opțiunii Collections (Colecții) pe lângă Catalogs. Ideea este ca utilizatorii să ajungă cât mai rapid la ceea ce își doresc.

Deși nu este foarte clar ritmul de propagare al acestei funcții la nivel global, în SUA, India, Brazilia, micile afaceri își pot deja realiza un magazin în WhatsApp la fel ca pe Facebook sau altă aplicație de cumpărături. Conform comunicatului pe marginea subiectului, afacerile pot acum ”să organizeze obiecte în catalogul propriu după categorie, pentru ca fiecare client să nu mai facă scroll printr-o listă lungă de elemente, pentru a găsi ce caută.”

Din perspectiva unui utilizator, ar trebui să te aștepți ca, atunci când intri pe conversația de WhatsApp cu un creator de haine, să găsești categorii dedicate pentru pantaloni, rochii, bluze, etc. Catalogul va fi în permanență la un click distanță, fie în antetul locației, fie în spatele unui link pe care îl primești automat prin mesaj. Pentru mai multe detalii despre modul în care funcționează actualizarea, poți arunca o privire pe clipul de mai jos.